Sunday, May 3, 2009

Pelik

Kita biasa tengok orang yang sikat rambut di khalayak ramai, ataupun perempuan yang pakai lip balm/lipstick/lip gloss di tempat awam, tapi pernahkah anda melihat orang yang pakai DEODORANT di khalayak umum??

My goodness, ni kisah benar, terjadi sewaktu menunggu bas untuk pulang dari IKEA tadi. Tengah melangut tunggu bas, tiba2 datang seorang lelaki Belanda yang memakai t-shirt IKEA (dia pekerja yang baru habis shift), dan terus duduk di bench. Dia sempat cakap pada Mok yang tengah duduk situ, "sorry, I need to sit down". Takpelah kan.. Dia penat agaknya. Tetiba i terpandanglah apa yang dia keluarkan dari beg dia. Mouth wash. I cakap pada Mok, "apa tu?? Cecair kumur ke tu??" <---- kepoh mode. Mok jawab, "a'ah la, macam ye je". Kitorang syok ngumpat orang depan2 kat sini, sebab depa tak paham apa yang kita cakap. Hak hak hak..

Lepas tu, dengan tak semena2 dia keluarkan suatu botol dari beg, angkat ketiak, dan spray ke dalam lengan baju. Psst psstttt!!! (nak jugak aku buat bunyi dia). Masa tu kitorang berempat muka seseko dah merah, tahan nak gelak. Senyum2 je sambil pandang tempat lain, kenkonon cari bas lah. Nasib baik, lepas 2 saat bas sampai. Hadoila.. Tak tahan.. Buatnya dia kumur mulut pulak tang tu, haru2... Abang oii, dalam IKEA tu banyak tandas, kot ye pun nak p dating lepas kerja, janganlah berdandan di bus stop. Macam2 la tabiat orang Belanda ni..

2 comments:

ayen =D said...

hhahaha..lawak lawak..

Ayu said...

Memang xtahan. Live depan mata, dia spray. Muka, selambee.. Hehe..