Monday, May 25, 2009

Ahad Yang Panassss

Suhu di Netherlands boleh naik turun naik turun dengan mendadak. Contohnya, pada hari Isnin suhunya mungkin 11'C tetapi pada hari Selasa pulak, mungkin boleh meningkat ke 19'C atau 20'C. As for today, the temperature went up to 20'C in Utrecht. Sungguh panas.. Jangankan air-cond, kipas pun takdak. Tinggal nak lipat kertas ja buat kipas, & kipas dengan tangan. Bukan apa, bukak tingkap seluas2 alam pun tidak berguna. Harini angin mati (maksudnya tak berangin).

Pemandangan dari bilik saya boleh dikatakan cantik juga. Tambah cantik sebab ada manusia2 sunbathing nun di bawah sana. Saya mahu mengambil gambar sebagai bukti tetapi malu. Di padang hijau itu selalunya terdapat biri-biri gemuk berkeliaran, tetapi tidak terlihat dalam gambar ini. Mungkin juga mereka telah dipindahkan ke paddock lain pada waktu tengah hari, sebabnya pagi tadi ada mereka di bawah sana. Tidak mengapa, lain kali saya akan menempek gambar biri-biri, kuda padi & arnab liar pulak ok.. ; )

2 comments:

Anonymous said...

padang ni plak buat aku teringat padang skolah kat uk dulu gak. beso gedebaq cam ur 1st pic, bangunan pon camtu gak lebih kurang. leh imagine tak ko kene lari cross country with shorts during winter keliling compound bangunan and padang tu? haha..tu la kenangan. gile la.

Ayu said...

Laa.. Sama je scenery UK - Netherlands ek. Hehe.. Wahh.. Gila ke apa kne pakai shorts time winter. Bleh beku betis tu. Hehehe..