Friday, May 29, 2009

Cerita ceriti

Harini sudah hari khamis, esok Jumaat. Cepatnya minggu ni berlalu.. Semalam ada gotong-royong membersihkan jabatan, 3 jam kemudiannya, ada jamuan ringan. Ni yang syok ni. Hehe.. Banyak finger food yang boleh dimakan pulak tu, sebab berasaskan ikan. Herring, smoked salmon, etc. Sukanyaaaa... Gambar tiada. Sorry. ; )

Oh ya, Isnin depan Ayah, Mak & Aiman akan tiba di London. Jadi, awal2 pagi lagi saya perlu berada di Schiphol airport untuk catch flight ke London. Masalahnya, Isnin depan adalah public holiday di Belanda. Jadi, tiada bas awal ke Utrecht Centraal dari tempat saya. Tension.. Tapi masalah sudah selesai sebab saya akan tumpang tidur di rumah Gaya & Lau pada Ahad malam. Rumah diorang dekat dengan Treinstation Zuilen yang ada keretapi bergerak awal. The catch? Kena tukar2 keretapi. 3 different trains. Lantakla labuu.. Asalkan sampai ke Schiphol on time untuk check-in pada jam 7.35 pagi. Nak bayar teksi 45 euro ke airport, heiii... Tak mau, tak mau.. Tambah2 tengah kemelesetan ekonomi nih. Kalau time makcik kaya takpa la.. Hehehehe..

Beg baru saja 20% siap packing. Takpa, lambat lagi.. Saya pun bukan nak bawak banyak sangat, nak pi 4 hari je.. Sepasang baju tidur, 4 helai tops, undies, telekung, charger telefon, dan lain2 lebih kurang sudah la. Jeans? Tibai sehelai jeans je straight 4 hari. Bukan berpeluh pun. Hehehe..

Oh ya, nanti pada 5 Jun Adik akan join ke sini jugak. Budak bertuah ni rupanya dah habis exam time tu. Dia takkan join jalan2 di London, tapi dia akan terus land di Amsterdam. Terkocoh2 beli tiket tambahan ke Paris untuk dia baru2 ni. Sebaik ada lagi. Selamatt...

Ok lah, cerita diakhiri dengan sekeping gambar (nak jugakk). Dinner tadi. Puas hati.... ;D

4 comments:

Farina said...

Babe, tak payah bawak telekung.. Bawak stokin dgn tudung jer.. Oh, tapi kena ada baju lengan panjang la.. Eh, mak ko tak bawak telekung ke? Pakai die punyer dah la. Berat beg ko jer..

intan suriati said...

amboi farina,pandai jer ngajo pakai stokin,ni mesti dia smayang kat SF pakai uniform tue hehehe bdw ayu,i'm very sure u must be super duper excited,hepi 4u :)njoy n hv a gud precious time wif ur family k..safe journey.dah abis study station underground london ke? :p

Ayu said...

Farina, aku slalu bwk telekung sbb baju aku tak tutup aurat. Hehe.. Brdasarkan pngalaman sblum2 ni, lepas je 1 back pack & 1 large tote. Even utk 9 day trip pon. Gila tak? ;D

Intan, thanxx!!! Mmg excited nak jumpa family. Dah 9 bulan tak jumpa wess.. Aku dh bis study London metro segala dah, siap segala itineraty. Legaaa... ;D

Ayu said...

Farina, ha'ah, mak aku nye telekung la harus aku tibai kan. Gud idea! Tapi ada 1 lagi brita gembira, baru aku sedar aku coti. Hehehe.. Lagi lah tak yah bawak... ;p