Sunday, May 24, 2009

Beef Rawon, Horses & Shopping

Today, Lau arrived at our house at 11.25 pm to cook beef rawon (Indonesian beef soup) that she planned to serve with koey teow. Koey teow sup la jadinya tu.. I made sambal kicap to go with the dish sebab semuanya kaki makan pedas, and they requested for it. Antara manusia bertuah yang turut sama menjayakan sesi makan2 tengah hari tadi adalah Mokrish. Yang lain tak dijemput sebab mereka tidak boleh makan beef. Mereka adalah Nirmala & Gaya. Hehe.. Amponn.. Sesi makan2 ini adalah dirahsiakan daripada pengetahuan mereka. Harap maklum.

Sedappppp.... Berair2 hidung makan menda alah ni

Dalam pada nak mula makan, terdengar detak detuk kaki kuda berlari. Terus la jenguk dari tingkap dapur & nampak barisan kereta kuda yang panjang. Harini ada horse show di dalam campus!! ;D

Kuda!! Kudaaaa!!

Dah kenyang makan 2-3 round, Lau terus mintak diri untuk pulang, manakala Ayu, Che Dah & Mok pula pergi ke Centraal. Kali ini I berniat untuk membeli sedikit keperluan (baju2 untuk tujuan pelancongan). Hehe.. Rembatan dibuat di H&M, store yang sesuai ketika kering macam sekarang ni. Dalam pada nak beli sikiit saja, terbabas jugak, tapi tak banyak. Adoii.. Takpa2, keperluan. Perlu2.. ; )

Begitulah laporan hari Sabtu, setakat sini dulu. Saya akhiri dengan serangkap pantun - berakit2 ke hulu, berenang2 ke tepian, bersakit2 dahulu, bersenang2 kemudian. ; )

No comments: