Sunday, May 31, 2009

Last Post...

... before i leave for London. Hehe.. Nanti korang rindu aku pulak kan.. Hehehe.. My parents & Aiman dah pun berlepas dari Malaysia hampir 5 jam yang lalu. Kami akan berjumpa di London esok pagi. As for now, saya agak kerisauan sebab budak Aiman mula demam & batuk semalam. Harap2 kena angin benua lain, baik terus la demam dia. Kalau tak, tentu tak seronok nak berjalan2..

Lagi sejam++ saya akan keluar dengan beg2 skali, ke rumah Nirmala. Dia ajak dinner pukul 6 petang. Lepas tu saya akan ke rumah Lau & Gaya pulak. Tumpang tidur malam ni, sebab esok pagi nak tangkap train dari stesen dekat dengan rumah diorang. Jam 6 pagi dah kena keluar dah esok.. Excitednya nak jumpa family!!! ;D

Oh, lupa nak cerita, semalam lepas membeli belah, saya & Che Dah singgah di KFC. Saya terbaca blog orang yang tidak dikenali yang mengatakan KFC di Netherlands ni halal. Orang tu orang Malaysia jugak, yang tinggal di sini. Katanya, suaminya telefon manager KFC dan dia mengesahkan ayam2 di KFC halal, kecuali chicken pop ke apetah, yang tak halal sebab diimport dari UK. Suami dia juga ada hantar surat ke KFC dan dapat jawapan yang positif jugak. Setelah membaca cerita tersebut, berkobar2 lah nak pi KFC. Sebelum masuk KFC, melencong ke Toko kejap, beli sebotol kecik coc cili Thai. Hahahahha... Sah2 la KFC Belanda ni takdak sos cili.. Lepas tu masuk KFC, beratur dalam 7 minit, sampai je giliran, terus tanya perempuan di kaunter tu, ayam kat sini halal ke tidak? Dia jawab halal. Confident noxx.. Perempuan kaunter sebelah pulak memang muka arab, sah lah tu. Percaya2.. Maka kami pun order lah 2-piece set. SPICY lagi you..

Tapi sedihnya.. Set dia takdak coleslaw & mashed potato lahh....

Ketchup 4 kupang 1 tub

Sedikit terkuciwa.. Ayam pon tak spicy.. Takpelah, sekurang-kurangnya ada gak KFC halal kan, yang diidam2kan sangat selama ni. Padan muka. Makan. Makan pepuas.

Gambar2 tadi di-snap guna handset, sebab semalam tak bawak camera ke pasar. Bila dah bukak memory card handset ni, terjumpa gambar yang lain pulak. Gambar yang dah lama snap tapi tak ingat nak share.

Seekor merpati hinggap di luar tingkap sewaktu saya tengah melayan perasaan membaca novel sambil mengadap ke luar tingkap bertemankan secawan coklat panas

Ok lah, nak buat last minute check, kot2 la ada lagi benda yang patut disumbat dalam beg. Jumpa lagi!! ;D

2 comments:

Farina said...

Aku jeles OKKKKKKKKK!!!!!!!!!! Ape macam rasa dia, sama tak dengan Mesia? Dorang kata sini punye tak sama, Mesia nye lagi sedap..

Ayu said...

Memang sah la tak sedap, ko takleh tangkap ke kekecewaan aku dari ayat2 yang tertulis tuh? ;p Tak sabar nak balik M'sia wehh...