Thursday, December 8, 2011

Tukdin

41 Craven Street
London
W2 3BX

Kalau jalan kaki, cuma 5 minit dari Malaysian Hall. Nah kau panduan jalan kaki dari Malaysian Hall ke Tukdin; 



Our 1st time at Tukdin, we had;

Satay goreng for starter. Sedapp sangat, walaupun kuah satay kurang pedas. Ye lah, kang merah muka orang2 puteh yang sesat masuk ke sini
DH with his sirap bandung. I had cincau. Oh nikmatnya dapat sedut sirap bandung & cincau.. :p
DH's main course - mee bandung yang kurang characteristic rasa kuah bandung. Walaupun begitu, sangatlah sedap & mewah dengan udang, sotong & daging
My main course - nasi lemak Tukdin. Ho liao! 10x lebih sedap dan memuaskan hati berbanding nasi lemak Malaysian Hall yang sejuk, keras kejung ayam goreng & telur gorengnya

Finally, we found the place for good Malaysian food. Definitely we'll return, nak try yang lain pulak. Tapi satay goreng tetap nak order lagi ;p

4 comments:

DeLancrettLurpak said...

nok! ko order seabass masak apa ntah, aku tak ingat, tapi yg aku tau itu lauk ikan paling mahal dkt tukdin, sedappp sgtttt!!!

nasi goreng dia pun sedap, nyumsss!!!

Ayu said...

Oh, aku agak yg rasa khas tu, betul ke? Sea bass dia goreng, lepas tu ada sos eh? Nxt time ktorang try nok, tq bg suggestions! : )

ayen =D said...

aku sampai malaysian hall tu dlu pun dh cukup bersyukur masa kat poland.. why la aku tak tau tukdin ni.. giler menyelerakan!

Ayu said...

Ayen, aku pun sebelum tu xtau. Dok gi lah makan makanan tak berapa sedap kat Malaysian Hall tuh (statement tak bersyukur) ;p