Wednesday, August 19, 2009

Money matters

Kalaulah kalau, kalau boleh, saya mahu:

1. Amsterdam-Kuala Lumpur return ticket (MAS) untuk balik raya. Alang2 nak balik, biar la paling kurang pun sebulan. Rugi RM 4,500 kalau balik seminggu je okeh..


2. Nak rembat Canon dslr. Buat beginner macam saya nih, Canon EOS 1000D cantek rasanya.


3. Nak sauk Blackberry 3 bijik. Satu untuk saya, satu untuk ayah, & satu untuk mak. ;D


4. Nak jugak satu lagi handset, Sony Ericsson W902. Ni untuk chenta hatiku. Dia suka yang ini. ;D


5. Sebuah Apple MacBook Pro. Yum yumm!! ;>


6. 2-3 bijik LV lagi. Hermes pon takpe. Hihihi... Ok lah, at least lagi sbijik, untuk dikelek ke faculty lepas dah lapor diri kat UPM nanti. Kalau boleh, nak yang discreet, yang orang tak kenal tu LV. Mak bukan nak menayang u'olls, cuma nak personal satisfaction jek. Malas gila nak jawab soalan "LV ke tuh? Brapa harga??" Arghhhh................... Tekanan jiwaaaa.....

(Erk, Sistina pm ni discreet ke??)

7. Diamond ear studs & diamond pendant. Kerana diriku begitu berharga. Hihihihihi......;p


8. Nak duit banyak2 supaya dapat membayar hutang kerajaan yang menaja pengajian. Agar daku boleh lepas bebas. Tak payah buat phd lagi, boleh jadi cikgu sekolah rendah. Hidup aman bahagia.......... ;D ;D


Banyak lagi kehendak hati. Tapi kalau ada 1 saja permintaan yang boleh ditunaikan jin dari teko ajaib, pintaku cuma satuuuuuu............

"Aku nak balik Malaysia, nak berpuasa & raya dengan keluarga & tunang tercinta"

"Err.. Jin, kalau boleh, masa aku takde tu ko tolonglah siapkan research work aku. Bolehlah ye.."

;D

11 comments:

NadiahKhair said...

wahwahwah..
kalau betul ade jin belaan ko tuh. mak mai sekor. klong nak suh siapkan paper. :D

intan suriati said...

ayu,jin dah balik raya naik bus tambang dari amsterdam ke kl,dia kate dia takut kene sebat dgn ko kalau tak tunai kan wish-list ko hahahahahah balik la ayu....nak jumpe ko :(

Ayu said...

Hahahahha, Kak Long, kalau lah betul ada jin tu, raya sakan la kita. Gumbira tak terkata. Bab2 thesis & menulis ni memang AZAB..

Intan, jin tu memang nak kena sebat. Aku dah kata dah jangan naik bas, nanti tenggelam di lautan Hindi. Hehehe.. Intan, rasanya awal Mac nanti la jugak baru aku balik. Nanti kita jumpa kay.. ;>

Hana said...

ayu, dslr canon 1000D tu pun memang dah okey utk beginner..faza pon guna model tu skrg nih.tp bila dah terjebak dgn dunia fotografi nih, bersedialah untuk mengikat perut kumpul duit nak tukar lens dia plak..huhu..dan nasib pemilik2 dslr adalah selalunya muka sendiri tak banyak dah dlm gmbar..huhu

hasnahnoh said...

kalau mak pulak, mak paling berkenan gambaq kelapan tu, boleh la mak dgn ayah round2 europe dgn ayu lagi, bestnya.............

hasnahnoh said...

kalau mak, mak berkenan la gambaq kelapan tu, boleh la mak dgn ayah round2 europe dgn ayu lagi, bestnyaaa

Ayu said...

Faza, tu lah nye.. Kang kita dok snap sana sini, muka kita xde. Bukan main boleh nak pass je suh orang snapkan. Belum tentu hasilnya elok. Hehehehe..

Mak, amboii... Orang nak duit stakat bayar blk duit KPT & JPA saja. Hehehe.. Tapi memang syok jalan2 Europe. Nxt time kita jalan2 lagi kalau ada rezeki k.. ; )

nina said...

terpegun ke tgk bunga telur aku? hahaha nak tempah ke? ;-)

Ayu said...

Nina, ala2 terpegun la jugak aku menengoknye. Cantikk.... Pasal tempah tu, tahun depan aku bgtau ko k. :D Kalo bunga telur, aku cari Nina. Kalo fotografer, aku cari Faza. Hihihi...

Anonymous said...

aku sendiri yg rasa nak upgrade camera pon mcm tanak beli dslr coz tanak venture into beli2 lens ni hehe..beli bwh sket bole la..

Ayu said...

Mieza, aku pon malas nak beli2 lens ni. Tak beli xpe ke.. Eheheh.. Rasanya keinginan tu dtg sendiri kot nanti. Mcm org beli rumah, lepas tu nak renovate dapur. Bukan terpaksa, tapi nak. Begitulah kot perumpamaannya.. ;D