Sunday, August 30, 2009

8 Ramadhan

Tiada cerita menarik, hari ini hari bermalas2an. Terasa musim panas semakin ke penghujung apabila suhu mulai jatuh, hari ini 13'C beserta hujan renyai2 dan angin bertiup menderu2. Dan yang suweynya, waktu2 begini lah tingkap bilik yang luas sedepa ni tak boleh nak ditutup rapat. Huarghhhhhh...... Mengamuknyaaa.... Nasib baik lah hujan renyai2, kalau hujan macam kat Malaysia tu, alamat berenang la aku dalam bilik ni.

Oh ya, petang tadi sempat ber-skype dengan sanak saudara di Malaysia. Ramai yang berkumpul di Teluk Kumbar sebab di rumah ada majlis tahlil & berbuka puasa. Rindu betul sebenarnya saat2 macam tu. Meriah.. Yang tak meriahnya part nak mengemas rumah lepas tu. Hehehe.. Tak larat akakk (cewah, macam la aku selalu mengemas habis2an lepas tetamu berangkat pulang)..

Ok lah, berbalik kepada kehidupan di bumi Belanda. Hari ni menu berbuka adalah seperti berikut:

Popia bersira

Ikan Dorade masak suka hati
Tomyam ayam & daging

Peach & strawberries with powder sugar

Sekian laporan. Nak sambung berkebun pulak. Permisi dulu ya.. ; )

2 comments:

Farina said...

Popia bersira tuh melampau ok... Terliur aku tghari buta nih... Erm lagi 4..... Lagi 4 jam nak berbuka.. Cepatlah, aku dah lapar nih tgk ayu nye popia :)

Ayu said...

Farina, maaf.. Cecepat pi cari popia sira kat bazar ramadhan jap g. Ces, kalau ada bazar, tak kuasa aku nak buat sendiri. Nak makan sorang 2 ketul ja. ;p