Friday, July 16, 2010

Marah

Pagi ini aku tiba2 rasa marah. Darah naik ke kepala. Bila ada hamba Allah yang katanya makan cekodok dengan sos cili. Dan dengan ini aku marah.

Cekodok (pada aku) adalah cucoq kodok. Cucoq kodok itu adalah sejenis kuih bulat2, kaler gelap macam kodok, yang dibuat daripada tepung, gula & pisang. Dan digoreng.

Sudah. Manusia seterusnya yang sebut cucuq ikan bilis, cucoq jagung, cucoq bawang, cucoq badak dan sebagainya sebagai cekodok, akan aku tampar kuat2.

Nak sebut boleh. Tapi jangan depan2. Dan jangan ketika aku sedang PMS.

p/s: Orang sendawa pon aku rasa nak hentak kuat2. Kuang ajaq.

3 comments:

Mokrish said...

perghhhh....it's this time of the month, takuttttt...cheq dah kene kat milan dengan barcelona...

and yessss cekodok is made of pisang...and jemput-jemput/cucur tu benda lain yang dicecah dengan sos cili thai

Ayu said...

Ya Pakcik. Betulll... Tapi lain negeri lain istilahnya kot. I tried to tolerate. Tapi setiap kali, rasa berbulu telinga jugak dengar. Hehe.. (apa lah masalah aku nih)

clasaad said...

gila marahhh... hahaha lawak aku baca post ang ni , sama la macam aku kena ngn ipar duai.. depa panggil pindang tu singgang.. yang aku taw mak aku klu masak pindang juz bleng cili merah ngn bawang pastu ketuk serai boh asam keping rebus sekali ngn ikan.. depa lak kata itu singgang , yg aku taw singgang ni rebus ikan ngn serai bawang n cili merah.. semua tu potong2 ja.. heheeh dekat setengah jam berbahas.. sedangkan bukan ada apa2 pun.. dah macam sidang dewan parlimen ja time tu.. hehehe