Friday, October 1, 2010

Weird







These past few days, I could not take my mind of Utrecht. I actually miss my life back then.

Funny.


I miss my room in Cambridgelaan.

I miss everybody at Dier in Wetenschap en Maatschappij department.

I miss the coffee machine.

I miss the drama queen in me who freaked out everytime a presentation was scheduled.

I miss the occasional chat with Mokrish at the staircase.

I actually miss Saskia. <----- my research supervisor

I miss having a helper in the kitchen. ;p

I miss video-calling my family & fiance.

I miss shopping in designer boutiqes. ;p ;p balik Malaysia mak rasa mi-se-kin u'olls

I miss getting places by bus & train.

I miss the 4 seasons.

I miss seeing sheeps grazing in the meadows, ducks swimming in the canal & hares hopping around the bushes.

I truly miss the cold, windy Utrecht.




Nak dapat penampau agaknya aku nih.

6 comments:

masmuni said...

sape yang tak miss d good old days study kat luar kan. great experience that is hard to find :) takpe, nanti ayu akan buat phd kat tempat lain, ayu akan dapat another new experience :)

Farina said...

Tempat jatuh lagi dikenang ayu, inikan pula tempat ko menempuh segala cabaran2 baru ;) Enjoy Malaysia selagi boleh, lepas nih nak sengsara phd pulak..

Anonymous said...

I miss you too.... ;(

Mokrish said...

babe...cheq rindu kat hang jugak...tangga nieuw gildestein tu telah mendengar segala gosip-mosip hahaha...pasai big sister hahaha...

lah said...

to tell you the truth i miss my time at wageningen tooooo... aaa lupa daratan kah aku?? hwaaaaaa

Ayu said...

Mas, Farina, itulah nye. Dulu2 gedik sangat nk blk M'sia. Konon xkan rindu Utrecht lagi, forever. ;p

Kak Yani, Pakcik Mok - Dh blk M'sia ni rasa lain sangat korang xde nk makan2 & gossip sama2. Miss those moments..

Lah - Xde, tak lupa daratan lah nye. Hehe.. Aku faham perasaan ko Lah.. Nanti kita tour Europe lagi bila dh kaya raya k. ;D