Monday, October 11, 2010

Makan besar

Bila mak ayah & adik-adik saya datang, meja makan selalunya penuh. Selalunya di restoran lah. Jarang sekali saya dapat peluang memasak untuk mak ayah sendiri. Tapi baru-baru ini saya rasa puas hati sebab dapat jamukan air tangan sendiri. Paginya saya buat roti naan & sambal sardin untuk sarapan. Malam pula kami makan besar, dengan hasil laut segar dari Jusco. ;p

Sayur campur, hasil masakan terakhir dari dapur. Yang hitam2 tu bukan lada hitam, itulah taik minyak hasil goreng ikan dalam kuali yang sama. ;p

Siakap dikukus dalam steamer hadiah kawin, dihidang dalam casserole hadiah kawin juga. ;D

Sambal tumis sotong, mak masak. Sedap oiii. ; )

Siakap masak lemak tempoyak. Tempoyak mak mentua kasi masa bulan puasa. Sayangnya adik-adik saya tak reti makan tempoyak.


Udang kunyit air tangan mak.
Senang cerita, semua lauk-pauk malam tu sedap-sedap belaka.
Okeh, sesiapa nak rasa silalah datang beraya di rumah. Apa, Syawal dah habis? Tak kisahlah nyah.. ; )

3 comments:

kucingorengemok said...

hehehe, ni macam makan² kat rumah kita je, lauk 3-4 jenis, sayurnya 1 mangkuk kecik ;)

lindaoff said...

Da makan lunch...
Tapi still lapa biler nengok yang ateh tu..huhu

Ayu said...

Eh KOG, sayur kita tu sebenarnya satu mangkuk besar tauuu.. ;D

Apple, bagus la lapa nengok sayur2an. Healthy lifestyle gituh! ;>